close

467_box_348x490_original  

愛的亡靈 愛の亡霊 (1978)
導演: 大島渚
編劇: 大島渚
主演: 吉行和子 / 藤龍也 / 田村高廣 / 小山明子
類型: 劇情 / 愛情 / 恐怖
製片國家/地區: 法國 / 日本
語言: 日語
上映日期: 1978-09-06
片長: 105 分鐘
又名: 愛之亡靈 / Empire of Passion / Ai no borei
IMDb鏈接: tt0077132

車夫儀三郎是個憨厚朴實的鄉下人,妻子阿石是個勤勞、溫順的妻子和母親,兩人和幼子伊八共同過著簡陋的生活。村里的浪蕩子弟豐次平日遊手好閒,經常來儀三郎家向阿石獻殷勤,阿石終於難以抵擋豐次年青強健的身體誘惑。兩人從此經常幽會,儀三郎也成了兩人的眼中釘,兩人再也難以忍受。在一個暴風雪的夜晚,阿石灌醉了儀三郎,勒死了他,兩人把屍體投入枯井。直到第二年秋天,村里人都沒有疑心,豐次出於罪惡感,每天把落葉倒入枯井。三年之後,村里人議論儀三郎的鬼魂出現了,阿石也經常受到儀三郎鬼魂的騷擾。雖然鬼魂沒有傷害阿石,但阿石實在受不了自己心裡的壓力。村里人開始懷疑儀三郎的死因,豐次為此又殺了一個人。兩個人懷著一線希望,進入枯井,希望把儀三郎的遺骨轉移,不料深陷泥漿,鬼魂站在井口,目無表情地向他們灑著如紙錢般的落葉。兩人被警察抓住,吊在樹上拷問,兩個人都供認自己的罪行,而為對方開脫。鬼魂再度出現,豐次垂下頭去,阿石則發出令人震撼的慘烈呼叫。

EMPIRE_OF_PASSION_still_resized_original  

With an arresting mix of eroticism and horror, Oshima plunges the viewer into a nightmarish tale of guilt and retribution in Empire of Passion (Ai no borei). Set in a Japanese village at the end of the nineteenth century, the film details the emotional and physical downfall of a married woman and her younger lover following their decision to murder her husband and dump his body in a well. Empire of Passion was Oshima’s only true kaidan (Japanese ghost story), and the film, a savage, unrelenting experience, earned him the best director award at the Cannes Film Festival.

arrow
arrow
    文章標籤
    CC
    全站熱搜

    盆栽何 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()